Orakel ‘Sparren’
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object

Agenda

Masterclass Koen Gonnissen

13-02-2020
13 februari

Thema: (Samen)werken met een nieuwe generatie...
Koen Gonnissen leerde het trainersvak in meer dan 10 jaar gedurende de begeleiding van topsport atleten (vooral mannen en tennissers). Als coach van het Belgische Davis Cup-team bereikte hij de kwartfinale en het jaar daarna de halve finale van de World Group. 
Na zijn internationale sportcarrière specialiseerde hij zich sinds eind 1998 in training en coaching van bedrijven, teams en individuen, managers en leidinggevenden. Een gedeelte van zijn tijd blijft hij werken met topsporters als mental coach. In 2010 werkte hij mee aan de come-back van Kim Clijsters, als 'tennis spelende moeder', en hielp hij mee met het creëren van een Dream Team rond Kim. In 2011 werkte hij samen met de wielerploegen Omega Pharma Lotto (Philippe Gilbert, Andre Greipl..) aan de filosofie "Riding as One".
Gedurende zijn transitie naar het bedrijfsleven schreef hij samen met Alain Goudsmet het boek "The corporate Athlete", waarin zij de interessante parallellen beschrijven tussen sport en het bedrijfsleven. In de topsport leer je 1 ding: efficiënt energiebeheer is de enige manier om hoge duurzame prestaties te kunnen leveren. In de zakelijke wereld is het niet anders! "Je energie beheren, en niet alleen uw tijd!"
Koen werkt op individueel en op teamniveau. De werkelijkheid toont aan dat het een grote uitdaging voor de meeste managers is om een ​​team op te bouwen uit een groep van individuen. Met behulp van een combinatie van academische modellen en praktische voorbeelden en cases uit de sportwereld is het voor hem een uitdaging om teams te stimuleren om uit hun comfort zone te komen en een interne motivatie te vinden om naar een betere samenwerking en efficiëntere prestaties te komen. "Werkt u in een droom team? '
Als coach / trainer en executive coach strekt Koen zich het potentieel aan van een persoon via een beter inzicht in het persoonlijke talent, sociale intelligentie, een beter begrip van team dynamiek en het werken aan "brug" capaciteiten. Hij onderstreept een specifiek belang bij de innerlijke fysiologie van het menselijk potentieel onder druk en is gespecialiseerd in change management en interpersoonlijke effectiviteit.

Studiereis 2020

01-04-2020
01 april

We gaan op ontdekkingstocht in het Noorse Bergen.Tijdens deze reis naar Noorwegen kom je terecht in een land dat voor een kwart wordt bedekt door bossen - de rest bestaat uit bergen, rivieren en meren.
Bergen, de stad tussen de zeven bergen, is de tweede grote stad van Noorwegen en ligt aan de westkust van Noorwegen. Vanuit deze stad brengen we zeker een bezoek aan de spectaculaire fjorden en ervaren we waarom Noorwegen een van de meest duurzame landen ter wereld is. 

Hans Eysink Smeets

13-02-2014
13 februari

Hans Eysink Smeets is een internationaal alom gerespecteerd en bewezen retail consultant. Hij heeft in meer dan 25 landen over 5 continenten projecten gedaan voor toonaangevende bedrijven als Sainsbury, Albert Heijn, Casino en Unilever. Zijn klanten zijn marktleiders in de retailbranche, zoals supermarkten, hypermarkten, banken en autodealers. Hans neemt ons mee in zijn NoCompromise-verhaal: De onthullende waarheid achter de leegloop van onze winkels en toekomsttrends per sector. Ja, de leegstand in onze winkels grijpt om zich heen. Dat is waar. En verschrikkelijk voor wie er door getroffen wordt. Maar ongeveer een derde van de winkels in Nederland zitten in sectoren waar het aantal winkels juist groeit. Het èchte verhaal gaat namelijk over de enorme uitschieters per sector: de groeiers en dalers. Begrijp de bewegingen in je markt. En zie waar jij zelf staat. En waar je naar toe moeten bewegen.Hij gebruikt daarbij zijn NoCompromise-positioneringsmodel. Dit model brengen we meteen in de praktijk door middel van zijn business game. De spelers zijn de fabrikanten en de retailers, die allemaal om de liefde van de consument spelen. Het spel verandert, dus iedereen moet mee veranderen! Wie zijn uiteindelijk de winnaars, en wie de verliezers? De game helpt je kennis van het NoCompromise-model op te doen en de impact daarvan tot je te laten doordringen. Om vervolgens de vertaalslag naar je eigen business te maken!